Blog - archief

« 1 2 3 4 »
  • Hoe beïnvloed je gedrag?
    03 mrt 2016 - Reacties

    Gedrag beïnvloeden hoe kan dat? 

    Hoe kun je gedrag van mensen effectief beïnvloeden? Hoe kun je ervoor zorgen dat maatschappelijke problemen worden opgelost? Hoe kun je leren jouw doelgroep in beweging te krijgen? Dit artikel laat op grond van wetenschappelijk onderzoek zien hoe gedrag te beïnvloeden is en hoe je dit in concrete situaties kan gebruiken.

    Lees meer
  • Wil je in 2016 patronen doorbreken?
    22 dec 2015 - Reacties

    De laatste jaren heb ik me verdiept in “veranderen” of ook wel “interveniëren”. Maar gedurende mijn ontdekkingstocht kwam ik er ook achter dat het heel zinvol is om de (marketing)vraagstukken die ik van klanten krijg met een interventiekundige blik te bekijken. Waarom? Het levert zoveel meer op! Hoezo? Lees dit blog!

    Lees meer
  • Nieuwe strategie? Vijf inzichten die je helpen je visie te laten slagen.
    02 dec 2015 - Reacties

    Met diverse opdrachtgevers ben ik regelmatig in gesprek over de vraagstukken die in hun organisatie spelen. Vraagstukken zoals:

    • Hoe kunnen we ons bedrijf beter op de kaart zetten? 
    • Hoe krijg ik mijn team mee met onze strategie? 
    • Wat moet ik doen om de beweging te realiseren die ik voor ogen heb?

    Vaak blijkt dat een verandering, nieuwe strategie of jaarplan, zoals vooraf is bedacht, niet altijd even gemakkelijk in de praktijk is te brengen. Waarom lijken medewerkers soms niet mee te wilen bewegen of doen ze iets anders dan jij voor ogen had met jouw strategie of visie?

    In dit blog geef ik je, vanuit mijn kennis van interventiekunde en marketing vijf inzichten die jou als manager of leidinggevende helpen met jouw opgave.

    Lees meer
  • Innoveren? Hoe doe je dat?
    05 okt 2015 - Reacties

    Leren innoveren 

    Je hoort het vaak. Veel organisaties willen innovaties. Maar hoe krijg je innovaties in bedrijven waar oude denkpatronen nog overheersend zijn, waar in de loop van de jaren een bepaald handelsrepetoire is ingesleten? Daarin kan marketing in combinatie met veranderkunde een bijdrage leveren.

    Lees meer
  • Marketing kan niet zonder Veranderkunde
    28 sep 2015 - Reacties

    Veranderkunde en marketing het zijn vakgebieden die in de praktijk nauwelijks met elkaar in verband worden gebracht. Dat is opmerkelijk, want beide vakgebieden richten zich op het zelfde einddoel: beïnvloeding van het gedrag. Of je nu mensen in je bedrijf in een verandering wil brengen, of klanten wil aantrekken. 

    Lees meer
  • Klanten weten het antwoord niet. Hoe je meer kan halen uit klantonderzoek!
    20 jul 2015 - Reacties

    Klantonderzoek is hot! Terecht, want we willen steeds vaker weten wat onze klant beweegt en waarom hij onze producten of diensten gebruikt. Zo blijven we de juiste dingen doen en onze klanten tevredenstellen.

    Lees meer
  • Heb jij ook een vraagstuk waar je niet uitkomt? Jouw vraag is juist jouw probleem.
    17 dec 2014 - Reacties

    Stel je eens voor een kind van 4 en een grote doos. Wat is dat kan je tegen het kind zeggen. Het kind zal dolblij antwoorden; " mijn, huis, een dierenpark, een vliegtuig. Kinderen hebben de gave om volop te fantaseren. Zij maken van niets iets. Zij zien nog een wereld vol mogelijkheden. Het leuke nieuws is: voor ons is die ruimte er ook nog steeds. Als we de huidige denkpatronen en vragen opnieuw bezien en nieuwe waarheden durven toe te voegen. Ze verwonderen zich ook vaak waarom is iets zoals iets is. En komen met de meest fantastische woorden voor dingen die wij niet kennen.

    Lees meer
  • Een nieuwe strategie werkt op papier, maar hoe krijg je het werkend in de praktijk?
    03 nov 2014 - Reacties

    Werkende strategie of radicale verandering?

    Is jouw bedrijf ook zo goed georganiseerd? Systemen die werken, organogrammen en strategieën die goed zijn uitgedacht op papier? Maar werken die goed bedachte strategieën daarentegen juist niet door in de organisatie? Blijft wat op papier staat, rustig staan?

    Lees meer
  • Nieuwe inspiratiesessies door Diane Siemelink
    09 sep 2014 - Reacties

    Diane Siemelink, spreker, inspirator, interventie- en marketingdeskundige van Verse Peper geeft  op aanvraag en op maat trainingen en workshops. Daarnaast wordt zij regelmatig gevraagd als gastspreker als het over marketing van deze tijd en interventiekunde gaat. in het najaar van 2014 zijn er weer een aantal interessante en inspirerende lezingen, workshops en inspiratiesessies waar u zich voor kan opgeven via Reed Business. Hou de agenda goed in de gaten want er komen ook weer eendaagse en tweedaagse trainingen Verse Blik 2015.


    Lees meer
  • Hoe word je innovatief? Word je bewust van je automatische piloot.
    12 mrt 2014 - Reacties

    Je herkent het vast wel. Iets doen op de automatische piloot. Zoals rijden in de auto, even een afwasje doen of zelf luisteren naar de ander of hoe je mogelijk boos reageerde op een reactie van je partner. Iedereen heeft een heel scala aan automatismen. 

    We denken er niet eens meer over na. Automatische en vaste patronen lijken onze creatieve geest echter niet altijd ten goede te komen. Zelfs je denkpatronen, impliciete afspraken kunnen ons vastzetten. In organsaties lijken simpele vormen van denken en creëren soms verloren te zijn gegaan. Terwijl in een tijd van waarin al onze zekerheiden steeds meer onder druk komen te staan, creativiteit het juist mogelijk maakt om de nieuwe onzekerheden, te overwinnen. Sterker nog, het helpt ons om verlammende of vastgezette gedachten om te buigen naar nieuwe ideeën, die je laat bloeien. In dit artikel beschrijf ik hoe je meer innovatie en creativiteit kan veroorzaken.

    Lees meer
« 1 2 3 4 »